fbpx
Selecteer een pagina

 

FAQ

Veelgestelde vragen:

Wat is Mindfulness Yoga?

Mindfulness Yoga is een vorm van Hatha Yoga die je leert om je lichaam en geest tot rust te brengen. Mindfulness betekent leven in het hier en nu. Doelen zijn om anders om te gaan met emoties en gedachten en om minder last te hebben van stress en onrust. Je leert met bewuste aandacht in het hier en nu te zijn, zonder te hoeven dubben over wat er allemaal is gebeurd in het verleden en wat er misschien in de toekomst nog komen gaat. Stress zet zich vaak vast in het lichaam als spierspanning. Deze spanning zorgt ervoor dat spieren en gewrichten stijf worden. Je leert deze spanning m.b.v. Mindfulness Yoga-, ontspannings- en ademhalingsoefeningen los te laten. Door bewust je lichaam tijdens de oefeningen te voelen, kom je automatisch even ‘uit je hoofd’. Bovendien versterk en open je je lichaam, waardoor je lichaam beter kan functioneren en je je ook geestelijk sterker en flexibeler gaat voelen.

Hoe werkt Online Mindfulness Yoga met Marloes?

Met Online Yoga met Marloes kun je overal, wanneer je maar wilt op je telefoon, tablet, laptop of pc Mindfulness Yoga-lessen, meditaties en ademhalingsoefeningen volgen. Je vindt thema-lessen met een Mindfulness Yoga-les en bijbehorende meditatie of ademhalingsoefening en natuurlijke gezondheidstips om zoveel mogelijk in je kracht te komen. Alle lessen en ontspanningsoefeningen zijn ook los van elkaar te volgen. Hoe vaker je een les hebt gedaan, des te fijner hij wordt, dus de lessen blijven zichtbaar (zolang je abonnee blijft). De yoga-series variëren in lengte van van 10 tot 35 minuten en meditaties van 1 tot 17 minuten.

Om een indruk te krijgen van de cursus kun je een gratis les volgen door je hier in te schrijven. Wanneer je daarna besluit abonnee te worden, zie je direct drie volledige lessen en komt er daarna op regelmatige basis een nieuwe les bij. Hierdoor blijft het les-overzicht overzichtelijk.

Zoeken op onderwerp: Wanneer je een les-onderdeel hebt geopend, kun je helemaal onderaan de pagina bij Selecteer Onderdeel Categorieën selecteren op categorie (Yoga-series, Ademhalingsoefeningen, Meditaties of Mini-meditaties) of onderwerp (zoals Innerlijke rust, Loslaten, Nek/schouders, Kracht, Hormonen, Spijsvertering, Buikspieren enz.). Wel kan het zijn dat sommige onderdelen nog niet beschikbaar voor je zijn. Dit zie je in één oogopslag door te kijken bij welke les het onderdeel hoort en dit te vergelijken met hoeveel lessen op dat moment beschikbaar voor je zijn.

Voor welke leeftijden is Online Yoga met Marloes?

Online Yoga met Marloes is geschikt voor iedereen vanaf 12 jaar.

Moet je lenig zijn voor Yoga?

Je hoeft niet lenig te zijn voor Yoga, omdat je alle oefeningen naar je eigen mogelijkheden kunt uitvoeren.

Heb ik ervaring nodig voor het volgen van de Mindfulness Yoga-lessen?

Je hebt geen enkele ervaring nodig voor het volgen van de Mindfulness Yoga-lessen.

Wat heb ik nodig voor het volgen van de lessen?

Voor de Yoga heb je een yoga-mat nodig. Deze vind je bijvoorbeeld bij de Action, maar als je voor meer kwaliteit gaat, wil ik je graag doorverwijzen naar www.yogashop.nl. Het allerfijnste is om een vaste plek voor jezelf in huis te creëren (twee m² is al voldoende), maar je kunt natuurlijk ook telkens je matje weer opbergen. Als je nog geen yoga-mat hebt, kun je de series ook bijvoorbeeld op een vloerkleed beoefenen. Een enkele les (zoals de Slaap-lekker-serie) kun je ook op je bed beoefenen. 

Wanneer je niet goed zonder ondersteuning op de mat kunt zitten, kun je een meditatiekussen onder je zitvlak plaatsen. Wanneer je deze niet in je bezit hebt, kun je een aantal hoofdkussens/dekens gebruiken, waar je op kunt gaan zitten. Bij een enkele serie heb je een yoga-blok nodig, maar deze kun je ook vervangen door een stapel boeken.

Om te voorkomen dat je afkoelt, is het fijn om tijdens de meditatie of het na-voelen van de yoga-serie een deken over je heen te leggen. Wanneer je last hebt van je rug, kun je een knierol of een aantal hoofdkussens onder je knieën plaatsen, zodat je onderrug zich kan ontspannen.

Wanneer je in bed of op een openbare plek wilt mediteren, is het misschien handig om oortjes bij de hand te hebben.

Hoe abonneer ik me voor Online Mindfulness Yoga met Marloes?

Klik op deze link om je te abonneren voor de Mindfulness Yoga-cursus, plaats de cursus in je winkelmandje, betaal met iDEAL of PayPal en je kunt direct aan de slag! Het tarief waarvoor je je inschrijft, blijft in de toekomst hetzelfde.

Inloggen lukt niet, wat kan ik doen?

Ga naar de accountpagina om je in te loggen. Wanneer je helemaal bovenaan de pagina www.yogametmarloes.nl op Klik hier om in te loggen klikt, word je automatisch doorgeleid naar deze accountpagina. 

Log in met het wachtwoord die je hebt ingevoerd bij het afrekenen. Als je je wachtwoord niet meer weet, kun je een nieuwe aanvragen. Wanneer je bij het inlogscherm op Wachtwoord vergeten klikt, wordt er binnen tien minuten een link gestuurd naar je e-mailadres, waarmee je je wachtwoord kunt veranderen. Check ook de ongewenste map van je e-mail.

Hint: voor een sterk wachtwoord moet het wachtwoord minimaal twaalf tekens lang zijn. Gebruik hoofd- en kleine letters, nummers en tekens zoals ! " ? $ % ^ & ) om het sterker te maken.

Zijn sommige lessen niet zichtbaar en gebruik je Chrome? Probeer dan Internet Explorer. We werken eraan om dit probleem te verhelpen.

Als inloggen om andere redenen niet lukt, mail dan naar info@yogametmarloes.nl. Vermeld hierbij het liefst je gebruikersnaam. Bij problemen bij het bekijken van de video’s: geef eventueel door welke browser je gebruikt (Chrome, Safari, Firefox, Explorer) en op wat voor apparaat je Online Yoga met Marloes gebruikt (I-Phone, Android-telefoon, soort tablet, laptop e.d.)

Wat kan ik doen als ik niet goed in de kleermakerszit kan zitten?

Het kan helpen om een paar kussens onder je billen te plaatsen, zodat je onderrug ontlast wordt en je heupen zich wat meer kunnen openen. Ook zou je wat verhogingen onder je knieën kunnen plaatsen. In plaats van de kleermakerszit kun je je benen naar voren strekken of je voetzolen op de mat voor je plaatsen. Zo is er voor elke houding wel een oplossing of alternatief te bedenken.

Welke oefeningen dien ik te vermijden als ik zwanger ben?

Wanneer je zwanger bent, kun je het beste voorzichtig zijn met twists (draai niet te ver) en flinke spreidstanden plus buikspieroefeningen vermijden. Voel bovenal wat goed voelt voor jou! Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik bovendien een speciale cursus Online Zwangerschapsyoga ontwikkeld, waarbij je sowieso weet dat je veilig bezig bent en je je optimaal voorbereidt op een zo ontspannen mogelijke bevalling.

Hoe integreer ik Mindfulness Yoga in mijn dagelijkse leven?

Plan je momentje voor jezelf in. Het zou helemaal fantastisch zijn als je aan het begin of eind van elke (werk)dag zou ontspannen, maar één keer per week zou ook al super zijn. Door 's ochtends yoga/meditatie te beoefenen, begin je je dag gelijk goed en ontspannen en door het 's avonds te doen kun je alle prikkels/spanningen van de dag van je af laten glijden voor een optimale nachtrust. Stel jezelf voor dat je het gaat doen en leg het vast in je agenda. Herinner jezelf eraan door bijvoorbeeld een alarm in te stellen op je telefoon of een notitieblaadje op je nachtkastje (of een plek waar je vaak naar kijkt) neer te leggen.

Vaak is het ook gewoon een kwestie van DOEN. Als je gaat nadenken of je wel tijd hebt om te ontspannen, doe je het veel kans niet meer. Wanneer je ontspant, rust je uit en heb je daarna weer meer energie om je taken af te ronden. Niet nadenken, maar doen dus 😉

De Mini-meditaties duren allemaal maximaal een aantal minuten en kun je zelfs doen wanneer je toch op het toilet zit, op je werk of thuis.

Nog een tip: Met een vriend of vriendin yoga doen en/of mediteren zorgt voor een stok achter de deur én je houdt tegelijkertijd je sociale contacten bij: twee vliegen in één klap! Of organiseer een yoga-app-challenge: spreek met één of meerdere vrienden/vriendinnen af om minstens één keer per week yoga te doen en/of een meditatie te volgen, maak een app-groep aan en stuur elkaar een vinkje wanneer je het hebt gedaan √

Klik hier voor meer tips.

Hoe bekijk ik de cursus wanneer ik een abonnement heb genomen?

Wanneer je betaald hebt, ontvang je verschillende e-mails in je inbox. In deze e-mail staat een link waarmee je naar de cursus kunt gaan. Deze link is helaas niet voor elke e-mailserver klikbaar. Wanneer de link niet blauw is, kun je de link kopiëren en in je internetadresbalk plakken. In plaats hiervan kun je ook naar je Account gaan en dan naar Mijn abonnementen.

Hoe verleng ik mijn abonnement?

Ga naar je Account. Hier zie je op je laptop/pc rechts en op je telefoon/tablet onderaan een winkelmandje met de verlenging, waar je op kunt klikken om te betalen. Tevens ontvang je zeven dagen voordat het abonnement verlengd kan worden een e-mail met een betalingslink om je abonnement te verlengen.

Nèt te laat om je abonnement te verlengen? Geen probleem, je kunt nog zeven dagen na het verstrijken van de laatste dag van je abonnement de cursus bekijken en verlengen.

Hoe kan ik mijn abonnement stop zetten?

Wanneer je per maand betaalt en je beëindigt nu je abonnement, was je laatste factuur de laatste. Je kunt op twee manieren je abonnement stop zetten:

1. Ga in Mijn account naar Mijn abonnementen, klik op View en dan op Annuleer.

2. Door de e-mails met de betalingslink om je abonnement te verlengen te negeren, wordt je abonnement vanzelf stop gezet.

De video laadt niet goed of blijft hangen, wat kan ik doen?

Om Online Yoga met Marloes te gebruiken heb je een goede internetverbinding nodig. Bovenal is het belangrijk dat je altijd je browser update naar de nieuwste versie, vaak verhelpt dit problemen met laden.

Rechtsonder in het scherm van de video kun je de kwaliteit van de video verlagen (bijvoorbeeld van HD naar 720p of 540p), dit kan ook schelen.

Is er een app voor Online Yoga met Marloes?

Helaas is er geen app voor Online Yoga met Marloes, maar je kunt wel www.yogametmarloes.nl opslaan als bladwijzer op je telefoon, laptop of tablet of toevoegen aan het startscherm van je telefoon (klik bij een Android-telefoon, wanneer je op de site bent, op de drie puntjes boven elkaar rechtsboven in je scherm), zodat je met één druk op de knop op de juiste plek bent.

Overige vragen?

Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan even een mailtje naar info@yogametmarloes.nl, dan zorgen we z.s.m. voor een antwoord op je vraag.

Contactgegevens

 

Marloes Rombouts - van Korven

06-13308561

info@yogametmarloes.nl

Social Media

 

Live een les volgen of een ontspannende behandeling ervaren? Klik dan hier.

Contactgegevens

 

Marloes van Korven

06-13308561

info@yogametmarloes.nl

Social Media

 

Live een les volgen of een ontspannende behandeling ervaren? Klik dan hier.